Sessies

Maak uw keuze uit onderstaande excellente praktijksessies.

 

 

Justin Schlee_200  Door blockchain naar meer vertrouwen - door Justin Schlee (Strategisch directeur Anva)
  Over blockchain en bitcoin wordt veel zinnigs en onzinnigs gezegd en geschreven.
  Maar wat houdt blockchain in en wat betekent deze ontwikkelingen voor het advieskantoor en hoe kun je het omarmen?
  Things you have to know about facts you never thought of. In deze sessie  blijft het niet bij vergezichten en theorie, maar
  komen ook werkende succesvolle oplossingen aan bod.
           

  

 

Jan Verstegen_200  Zet de pet op van de klant - door Jan Verstegen (Directeur Eerstestap.nl)
  De klant kan een deel van het adviesproces zelfstandig uitvoeren, mits goed gefaciliteerd en met een duidelijk voordeel voor de klant.
  Digitaliseren is niet hetzelfde als het adviesproces online beschikbaar stellen. Hier leert de klant niets van en het draagt ook niets bij
  aan het advieskantoor. Het risico dat klanten maar iets invullen om er snel vanaf te zijn is dan heel groot. Zit je als adviseur nog steeds
  al het werk te doen, maar dan voor een lagere adviesfee. Hoe dan wel? “Zet de pet op van de klant: hoe loop ik hier eenvoudig doorheen
  en wat zou ik willen weten. Richt op basis hiervan de online klantvoorbereiding in en ze zult verbaasd zijn over de resultaten.”

  

 

Andre van Luijk_200  Meer declarabele uren tegen een hoger tarief - door André van Luijk (Directeur Woonvisie Makelaar en Hypotheken)
  De komende decennia zal het aantal onderdelen waarop adviseurs het verschil kunnen maken kleiner worden. De tarieven op het
  recht-toe-recht-aan advies zullen afnemen. De tarieven voor de wat complexere situaties zullen echter toenemen. Dat geldt zowel
  voor inventarisaties, adviezen als bemiddeling. Volgens Van Luijk zal er een 80-20 verhouding ontstaan. De robotisering zal vooral
  betrekking hebben op 80 procent van het werk. Adviseurs kunnen zich dan richten op de dynamische 20 procent, een ontwikkeling
  die in 2025 gerealiseerd zal zijn. Welke verantwoorde stappen kun je als advieskantoor nu nemen op weg naar 2025?
 

 

 

Gert Vasse_200Bart Nijhen Twilhaar_150  Hoe kun je innovaties omarmen om je klant en jezelf als adviseur beter te helpen bij financieel inzicht
  en advies?  - door Gert Vasse (Directeur Yellowtail) en Bart Nijen Twilhaar
  (Directeur Startershypotheekonline.nl en Nijen Twilhaar Hypotheken)

  Gert Vasse zal als consultant aangeven welke innovaties er al zijn en welke er op korte termijn aankomen.
  Bart Nijen Twilhaar zal als (online) intermediair aangeven hoe hij als pionier is gestart met vernieuwing.
  En hoe hij de aansluiting blijft vinden bij de online klant die enerzijds al steeds meer zelf doet en anderzijds
  nog steeds een vorm van advies wil hebben.
 

 

 

Nico van Koesveld_200  De kracht van social media voor adviseurs - door adviseur Nico van Koesveld (Directeur Van Koesveld Financiële Specialisten)
  Hoe maak je als kleinere speler in de financiële sector optimaal gebruik van social media. Niet alleen is social media een
  belangrijk informatiekanaal richting bestaande en potentiële klanten, tevens is social media een sterk en scherp middel in
  de communicatie met en over verzekeraars. Ervaring en tips van een zeer succesvolle twitteraars.